fbpx
YCU Classroom S01 E03

YCU Classroom S01 E03

Trzeci – najbardziej “techniczny” odcinek jednak niezwykle ważny z perspektywy całego procesu gradingu. Omówimy jak powinno być przygotowane stanowisko pracy kolorysty,  proces kalibracji monitora oraz odpowiedniego przygotowania materiałów na kolor korekcję. Bez tego wszystkiego nie ma mowy o poprawnym zrealizowaniu żadnego projektu. Pokażemy też case study gradingu dwóch niestandardowych projektów!

Zanim kolorysta usiądzie do zestawu i rozpocznie pracę z kolorem danego materiału, ogromne znaczenie mają aspekty techniczne. Stanowisko pracy powinno mieć odpowiednie parametry aby nasze oczy i umysł nie płatał nam figla, a kolory były prawidłowo wyświetlane na monitorze. Każdy projekt poprzedza również proces conformu, aby projekt na którym pracuje kolorysta był odpowiednio złożony a kolorysta pracował na odpowiednim timelin’ie i pracował na ujęciach, których powinien pracować.

 

W tym odcinku zabierzemy Was na dwa dość nietypowe projekty. Pierwszy z nich to jedna z największych w tym roku produkcji w technologii VR na świecie – “Wiktora 1920” w reżyserii Tomasza Dobosza i zdjęciami Marcina Magiery (DOP) oraz Mariusza Laszuka (Technical Operator). Jest to nietypowy projekt ponieważ nie kolorujemy obrazka tylko całą przestrzeń. Drugi z projektów, który będzie naszym case study jest reklamą marki “Jazz” w reżyserii Michała Misińskiego i zdjęciami Mateusza Dziekońskiego. Był on realizowany na panelach ledowych, które coraz częściej są wykorzystywane jako alternatywa dla green/blue screenów, a nawet elementów całej scenografii. 

See more

see all

YCU Classroom S01 E02

Drugi odcinek serii YCU Color Grading Classroom poświęcony Remote Gradingowi, czyli korekcji zdalnej.

see post

Spot reklamowy „Havana Club” nominowany do KTR 2020

Spot „Havana Club” nominowany w 3 kategoriach do KTR 2020, między innymii za kolor korekcję, którą tworzył kolorysta YCU Piotr Nowicki.

see post